Khawaran.com نشریهء سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی افغانستان


Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: regular expression is too large at offset 46 in /var/www/vhosts/khawaran.com/httpdocs/components/com_comment/joscomment/utils.php on line 607
ادب را از بی ادب هـا بیــامــوزید PDF پرینت ایمیل
پیامها و گزارشات - نامــه هــای رســیده
نوشته شده توسط حمید   
جمعه ، 17 ارديبهشت 1389 ، 08:36

ادب را از بی ادب هـا بیــامــوزیدنامه سرگشاده عنوانی جناب بشردوست

بعد از تقدیم سلام میخواهم چندموضوع را خدمت شما تقدیم بدارم.
جناب عالی در ابتدا مردم شما را به عنوان یک داکتر اقتصاد, فرد سیاسی, شخصیت وطن دوست و حامی مردم غمدیده نگاه میکردند. اما بعداز طی زمان شخصیت اصلی شما آفتابی شد. برخودرد های احساسات تان بر عقل شما غلبه نمود و بیشتر حرف های شما حربه ای بود برای تحریک مردم عام.

تا از این طریق کسب شهرت نماید. این که شما حقایق را بیان میکیند شکی نیست ولی در بیان حقیقت ضعف های شما روز تا روز بیشتر و بیشتر میشود. بنده در گفتمان های ایکه قبل از انتخابات صورت میگرفت و جتاب عالی در آن اشتراک مینمود همه را تعقیب می نمودم در آن زمان کم کم خامی افکار شما برایم ظاهر گردید. شما مقابل تلویزون ها که ملیون ها انسان آنرا نظاره میکند حرف های را به زبان میاورید که انسا ن خجالت میکشد گوی اینکه با چند انسان بد اخلاق سر کوچه و دوکان جدال دارید.

شما همیشه با نام خدا و شهدای وطن حرف های بی بنیاد خود را بیان میکنید. و بعدا از پیامبر و خلفای راشیدین صحبت می نمایید. این مطلب حالا به همه معلوم شده که جناب عالی همه این حرف ها را بخاطر فریب اذهان عامه مردم و.کسب شهرت کاذب خود بیان میمایید. و هرگز به گفته های پیامبر و خلفای راشیدین باور مند نمی باشید.

 

شما خوب میدانید که پیامبر خدا همیشه بعد از یک تا پرستی مردم را به اخلاق نیکو دعوت مینمود. از انسان بد اخلاق و بد زبان نفرت داشت. حال وقتی اخلاق شما را میبینم و اخلاق پیامبر و آموزه های پیامبر را از زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد.

مناظره شما با بیژن نشان داد که متاسفانه تهی از اخلاق انسانی هستید و از پیامبر هیچ چیز نیاموخته اید.

شاید از حرف های بنده رنچیده خاطر شوید ولی باید بدانید که طشت رسوایی و بد اخلاقی و بی عقلی شما از بام افتیده و کثیری از مردم که به شما رای داده بودند حالا متاسف اند که چرا به شخصی رایی داده اند که کوچکترین مکارم اخلاقی را رعایت نمی کندو در مقابل تلویزیون ها با زبان فحش با مردم سخن می گویند.

شما سطح مباحثه گفتگو و مناظره را از سطح اکادمیک و علمی آن به کوچه و با زار پایان آورده اید. که همه شما را به نام دکتر بی تربیه و بد اخلاق میشناسند. من واقعا متاسفم که شما را به صفات بد اخلاق وبی تربیه متصف میسازم برای اینکه چاره ای ندارم این همان غدای بود بعد ازمدت زیاد در کاسه بر آمد.

شما دیگران را لوده های سیاسی یاد میکردید غافل از اینکه شما به دوانه و بی تربیه سیاسی مبدل شده اید.

 

مناظره شما درتلویزیون نورین اوج بد اخلاقی و بی تربیه گی شما را نشان داد که قلب همه مردم را جریجه دار نمود. این بد اخلاقی شما نشان داد که با این حرف های عوام فریبانه خود میخواهید از احساسات پاک مردم ما سوء استفاده نمایید. بهتر است که گفتار خود را با اعمال تان یکی سازید. اخلاق پیامبر و خلفای راشیدن فحش گفتن و کلمات ضد اخلاقی نبوده است. آنها مکارم اخلاقی را برای امت می آموختاندن ولی شما بد اخلاقی و فحش گویی را به مردم می آموزانید.

این فحش گویی ها عدم مراعات عفت کلام شعار های عدالت خواهی و حقیفت گوی شما را بسیار تیره و تار نموده است.

 

بهتر است به یک بیمارستان روانی خود را بستر نمایید وچند صباحی از سیاست دوری کنید و مکارم اخلاقی را بباموزید. وقتی کمی اخلاق و تربیه سخن گفتن آموختید بعدا وارد سیاست شوید. حرف های احساساتی و سرکوچه و بازار شما حیثیت و شخصیت شما را آنچنان پایان آورده که شاید ضرب صفر شود.

نکته پایانی که شما را با گاندی مقایسه میکنند فکر میکنم جفا در حق یک مردبرزگ که خود تنور داغ اخلاق , ادب و پاکدامنی خواهد بود. به قول شاعر : چراغ مرده کجا شمع آفتاب کچا

 

در اخیر امیدوارم از گفته های بنده نه رنچید این حقایق تلخ است گرچه میدانم که از خواندن نامه بنده خشمگین خواهید شدولی چاره ای نیست حقیقیت تلخ است.

 

 

با احترام

حمید

 

 

Advertise your business here. Click to contact us.
  • شفیق بدخش
    حمید نویسنده
    این نظرات شخصی شما است و شاید با بیژن ارتباط داشته باشی و در غیر اینصورت چنین حرف را ب ه داکتر بشر دوست که یک شخص پاک و حقیقت گو هست نمیگفتی وی اگر میخواست که به شهرت برسد میتوانست که به چوکی وزارت از هر طریق باقی بماند ولی وی بهترین فرد صادق و وطندوست در کشور است البته هر شخص بعضی کاست ی ها دارد ولی بشر دوست واقعا یک شخص پاک و شریف است پس کوشش نکنید که احساسات قبیلوی و فاشیستی یا فامی لی ات برایت اجازه دهد به چنین شخص توهین کنی.
  • john  - bashar dost yak bimare rawani ast
    har kasi ke ba nazaryate ein diwana gosh midehad feribe harf hai mian tehi wai ra khorda ast. man ke bashar doost ra mishenasam yak bimar booda wa zaroorat ba tadawi darad. mawsoof ba khatere rasidan ba post wa maqam har rezalat wa pasty ke az dastash beyad derigh namiwarzad.agar dar ayenda waqt pai da kardam raz ha wa zaf haiash raa barai tan bayan khwaham kard
    ba ehteram

    m. john.
  • ناشناس
    باعرض سلام و احترام،
    نویسنده محترم، انتقاد نمودن وپذیرفتن ان جزازممیزات دموکراسی میباشد٠
    ٣ چیز در انسنها تعیین کننده است:ظاهر، صحبت و باطن و یقینا که مهمترین و یکانه صفت ایکه بالایش باید محاسبه کرد باطن است٠
    دولتداران فعلی ظاهرخوب-خوش لباس(به پول چور و چپاول)،کم و بیش صحبت کردن را اموخته اند(از ب رکت کورسهای انتنسیف استخبارات کشورهای بیکانه و اکرنه اکثریت مطلق کابینه بشمول مارشال صاحب ,وزرای کلی دی و دیکران مکتب را به اتمام نرسانیده اند)٠ ولی کثیفترین باطن دارند نه تنها اینکه رشوه خوار وچپاولکر بلکه جاهل،قاتل،فریبکاروفروخته شده اند٠
    ولی بشردوست صاحب نه تنها اینکه وجدان پاک دارند بلکه امتیازا ت جامعه غرب(وانهم بسویه داکتر) را کذاشته و بخاطر خدمت بمردم و وطن خویش در خیمه زندکی را اختیار نموده اند٠ شخصیست که با تمام کمبودی هایش باید بالایش افتخار کنیم٠ پرویز
  • nelab_nelab@yahoo.com
    برادر محترم نویسنده!
    شما هم درست داکتر رمضان بشر دوست را شناخته اید او مردی احساساتی و زشت است نمی داند که چی بگوید
    همان گپ بزرگان که گفته اند تا مرد سخن نگوید شناخت وی مشکل است .بشردوست نتنها احمقان ه صحبت میکند بلکه مردم را خجالت میدهد که در وطن که ما زنده گی میکنم چنین شخصیت وکیل است .من میدانم ک ه مردم عزیز ما خیلی پشیمان اند از اینکه به او رای خود را تلف کرده اند.
    خوب انسان اشتباه میکند شکر که شناختم که چیگونه انسان است.
  • شير شاه افغان  - بشر دوست دشمن درجه يك خود است
    حميد آقا درست ميفرماييد. بشر دوست يك آدم اوباش و لچك و دانگيى است. جالب است كه هميشه چند كتاب و دوسي ه را مثل بچه هاى دختر باز زير بغل ميگيرد و تيم ميدهد كه گويا اهل كتاب و قلم و تحرير است.

    بنيان تف كر وطندوست از ته سست و خام است. زير بناى فكرى اش شيطانى است. منظور شيعه از خلفاى راشيدين دوازده امام شان است كه يازهمش ايزك بود و دوازدهمش افسانه است. شيعه به چهار خليفه راشيدين ما اهل سنت باورمند نيس ت. دروغ ميگويند و كذب ميكنند.

  • فرید خنجی
    شیر شاه افغان
    وای به حال شما فاشیستان که از کوچی ها و طالبان سرگین بویتان قهرمان ها درست میکنید و ه مه را نابغه انتخاب مکنید ولی یک شخص که به قبیله وحشی شما با وجود داشتن داکتری حقوق به او توهین میکنی د و باید گفت که دوازده اما شان بهتر از کتب رزل وهابیت و امام شما پشتون های وطنفروش که امام های تان چ لی های پاکستانی وانگلیس و امریکایی ها اند بهتر اند چون ان امامان فامیل پیامبر اسلام است اگر تو مسلما ن باشی و شاید حال ملا عمر کور، بیسواد، قاتل و سرگین بوی را شاید امامت قبول کرده باشی
  • جاهل شناس
    شير شاه افغان !

    راستی ، راستی که شیر شاه بودن ، افغان بودن و بالاخره اوغو بودنت را ثابت ساختی .

    اگر کمی هم عقل و هوش و فکر میداشتی این جفنگیات را نمی نوشتی . ده در کجا و درخت ها در کجا ؟

    تو به بهانه تخریب و بد گویی آقای بشر دوست خواستی به پیشوایان و پیروان اهل تشیع توهین و تحقیر نمایی .
    ا ینکار را به غیر از یک پاکستانی دیگر کی خواهد کرد.
    تو خواستی که کینه ، عقده و تعصبت را در برابر بشر دوست و بالاخره اهل تشیع بیان نمایی .

    باید بدانی که تو واری اجیران با این جفنگها و چرندیات هیچ وق ت دشمنی را بین اهل تشیع و اهل تسنن که همه الحمد لله مسلمان هستند ، ایجاد کرده نمیتوانی .

  • shafi  - re:remember
    saaaaaaaaaam dosta khob. omid mafaq bashed.

    barather sher sha shoma ka saaaawad nadari chra nazar medehid.

    tashakor.
    shafi.
  • shafi






    seit marbut ba dostan tajik mebashad?aghr nest chra nazar banda ra nashr nakarded? koda hafiz  shafi.









  • هوسی
    واه واه شیر شاه نا افغان!
    اینه تحلیل وسیاست، ده ده کجا و درخت ها ده کجا؟
    چرا کاری می کنی که شیعه و سنی را به هم می اندزی، تو نماینده کی هستی که چنین بد می کنی؟
    اصلاً در کجای این مضمون درین مورد چیزی گفته شده بود که تو مردم را به جنگ می اندازی ؟ خجالت بکش و معذرت بخواه؟ حد اقل نویسنده ای را که درین باب چیزی نگفته با این چرندیاتت چرا بدنام می سازی ؟ باز تو ادعا هم داری که گویا ما چه کاره وچه کاره هستیم!!
    وای به آنانیکه در عقب تو وهمتای روانند،
    به لحاظ خدا اصلاح شوید برادر کشی و جنگ اندازی را پ ایان به بخشید ، شما قلم به دست دارید نه تفنگً باقلم فیر نه کنید ؛ بلکه بنویسد و ادب را رعایت نمایید.
  • محمد
    تا جاییکه من هم آقای بشر دوست صاحب را از خلال حرف هایش در حبن مصاحبه هایی تیلویزیونی اش شناخته ام و اقعاٌکه یک انسان نهایت احساساتی وبیمار گون به نظر می رسد، تا یک سیاستمدار مدبر ورهبر. استعمال کلمات زشت ورکیک ودور از جادهء ادب و اخلاق به جانب مقابل ولو هر کسی که باشد نه تنها که شایسته ودر خور شان و موقف یک سیاستمدار ورهبر نه می باشد بلکه به حیثیت، شخصیت وموقف وی آسیب جبران نا پذیری وارد می کند، که متأسفانه بشر دوست صاحب این کار را درحق خود انجام داده است. محمد
  • شير شاه افغان - حقيقت تلخ است  -  من سن‌ىمحمدى و شيعه علوى استم نه شيعه صفوى يا سنى




    او لوده ها، اگر گپهاى مرا باور نداريد به كتب انوارلابحار و امامت (؟) رجوع كنيد تا ببينيد كه من گپ را ست را گفتم يا دروغ. من نه پشتون استم و نه پاكستانى. من يك افغانم و حقايق را ابراز ميكنم.

    مردك اي زكى مرد و يهود مشربان پارسى بدروغ شايعه كردند كه زنش در ظرف پنج ساخت هم حامله شده و هم زايده. راستش بر سر همان چاه برويد و ببينيد كه چه مسخره بازى است. طفلك امام زمان كاذب در جمع خلافاى راشيدين فرقه ت شيع ثبت نام دفتر دروغ بافى هاى اهل كذب و ريا شده است. رمضان بشر دوست هم يك مكار و دروغ گو است. يك با ر با و صحبت كردم و معلوم شد كه ديندار هم نيست. بيرق افغانستان را نكتايى ساخته بود تا نشان آن را با ت شناب و تويلت رفتن توهين كند. رمضان بشر دوست اگر مسلمان صادق ميبود با نشان مقدس بيرق ملى‌ما به كنار آ ب يا بيت الخلاء يا تشناب يا رفع حاجت يا تويلت نميرفت. برايش گفتم كه چرا اين كار را ميكنى‌او گفت وى د ر دل تان هم آيات است پس به آن جا ها نرويد. اما اين احمق توهين گرد يعنى بشر دوست نميداند كه اسلام ظاه ر را ميپسندد. نشان بيرق ملى‌ما در لباس بشر دوست مشهود بود.

    شيعه ها اهل دروغ و كذب استند. در ايرا ن هر ايرانى شيعه عاشق امريكا و اروپا است و دوست دارد همسر امريكايى داشته باشد. من با آخند ها شناخت ن زديك دارم. دختر و پسر هاى شان نوكر امريكا استند. مخدرات مصرف ميكنند. ملت را به قول خودشان زير گرفتند تا چند روزى حكومت كنند و باز به امريكا و اروپا مهاجر شوند. دولت ايران زاده ى تضاد بين انگليس و امري كا بود. خمينى‌هم نوكر اسكاتلنديار بود. همانگونه كه امام بازى شيعه ها دروغ است به همان اندازه ناموس د ارى شان سست است. در مناطق جنوب غرب كابل فاخشه خانه هاى را براى ارسال زن به عساكر خارجى تشكيل كرده ان د. همه زنان بد جاسوسان جمهورى اسلامى‌ايران است كه متاسفانه تبعه افغانستان نير استند.

    كمى در باره دروغ هاى شاخدار تشيع:

    به جعفر صادق عليه رحمه دروغ ها بسته اند كه حتى گفته با زن از مقعدش پيش شوي د. اين كفر است.

    به جعفر صادق عليه رحمه تهمت بستند كه گفته فرج زن را ميتوانيد بوس كنيد.

    امام ز يد دروغ بودن امامت و دروغ بودن معصوميت امامان تشيعه را با سند بيان كرد اما جعفير صادق رحمه الله عليه عموى‌ خود توطئه كرد و تا سرحد قتلش او را بدام دشمنانش انداخت. امام ابوجنيفه رحمه الله عليه از امام زيد رحمه الله عليه با حمايت مالى كمك كرد و دفاع كرد.

    در تشيع ميگويند كه امام وحى‌وصى دريافت ميكند . اين كفر است. چون كه وحى با ختم رسالت محمد رسول الله (ص) ختم شده است. اما در تشيع امام وحى دريافت م يكند. اين كفر است.

    در تشيع بر اساس انوارالابحار ابوبكر و عايشه (رض) با بدترين نام ها و حتى فحش و تهمت ها ياد شده اند.

    در تشيع عليه عمر فاروق و معاويه (رض) كفر ها گفته شده است.

    در تشيع عليه اب وهريره (رض) توهين هاى آشكار توسط آخند ها و نويسنده هايشان بيان شده كه نمونه آن مطهرى گنده ايمان و شر يعتى مرتجع چپ انديش و مسلمان نما است.

    من در ايران تحصيل كردم. من ايران و ايرانى‌و شيعه و تشيع را خوب ميشناسم.

    شيعيزم و كمونيزم و طالبيزم و وهابيزم و تروريزم و فاشيزم شش جهت برنامه شياطين زمان اس تند.

    من شكر نه فاشيست هستم و نه پيرو مكاتب سياسى غربى يا شرقى يا بيگانه.

    يك افغان استم كه ملت خود را با همه كمى و كاستى هايش از صميم قلب دوست دارم و سلطان محمود غزنوى را دوست دارم كه دست اهل كذب و ريا را از خراسان بزرگ مهد دانش و پژوهش پاك كرده بود.

    يك نكته مهم:

    بين شيعه علوى ‌و شيعه صفو ى فرق است. من خودم شيعه علوى استم. در ايران و افغانستان بسيارى از شيعه ها شيعه صفوى‌استند كه امامان را نعوذ بالله به درجه خدايى و دست داشتن به علم غيب معرفى‌ميكنند و عوام فريبى‌ميكنند.

    در شيعه علو ى صيغه و تغيه و كفر و مرده پرستى و امام پرستى‌نيست.

    در شيعه ما علويان ‌به چهار خليفه اهل سنت مساو يانه احترام است.

    در تشيع علوى امام مهدى از تبار امام حسن (رض) است و در آخر الزمان ميآيد و عدالت ر ا مستقر ميسازد و ثروت را بين مردم تقسيم ميكندو عدالت را در توزيع عادلانه ماديات محقق ميسازد.

    در ت شيع علوى عادل بود بخشى از صفات الهى‌است و جدا از صفات جاودان الهى ‌نيست.

    در تشيع علوى‌امام معصوم نيست. امام وحى‌دريافت نميكند. امام زناكار نيست. امام از حد شرعى نكاح تجاوز نكرده و تجاوز نميكند.

    شما مدافعان تشيع صفوى برويد كتب خود را بخوانيد و به بينيد كه شاه حسين صفوى بچه باز و دختر باز و زنكه باز و جنايت كار و گنهكار بزرگ بود. در عصر او و اخلافش تشيع صفوى‌ظهور كرد كه در ايران و افغانستان و پاكستان و هند رايج شده.

    در تشيع علوى معاويه (رض) بردار امام على (رض) شناخته شده چنان چه در نهج ال بلاغه امام على (رض) معاويه (رض) را برادر خطاب كرده است. معاويه (رض) كاتب الوحى بود و چنان يك انسان ب زرگ قابل قدر علويان صادق است.

    در تشيع صفوى دوازه امام خلافاى راشيدن اند نه چهار خليفه اهل سنت و ع لويان صادق.

    من سنى محمدى و شيعه علوى استم نه شيعه صفوى‌ و سنى وهابى.

    مشهد برويد و ببينيد كه مر قد امام رضا عليه رحمه فاحشه خانه اهل كذب و ريا و صيغه و فحشا شده است.
    جالب است كه رفسنجانى قاچاقبر مواد مخدر صيغه را در ايران رايج كرد. در تشيع علوى كسى‌ كه حديث باطل و حرام بودم صيغع را از محمد رسو ل الله (ج)روايت كرده امام على (رض) است اما شيعه صفوى آن حديث را قبول ندارد. لعنة الله على القوم كاذب ين.
    من اگر درجه علمى‌مذهبى‌خود را نمبينويسم به اين دليل است كه نميخواهم اقربم در ايران زندانى‌و شكن جه و كشته نشوند. من اجازه رفتن به ايران را ندارم. چون در قم با آخند ها علناً در باطل بودن نظام شرك آ ميز خاكم در ايران مشاجره هاى مذهبى‌كردم و ثابت ساختم كه در ايران حكومت تشيع صفوى حاكم است نه تشيع عل وى.

    شير شاه افغان
  • شير شاه افغان  - هوسى جان قندول
    در نوشته حميد آقا چنين واضح آمده است: ((این مطلب حالا به همه معلوم شده که جناب عالی همه این حرف ها ر ا بخاطر فریب اذهان عامه مردم و کسب شهرت کاذب خود بیان میمایید. و هرگز به گفته های پیامبر و خلفای راش یدین باور مند نمی باشید.))

    حالا ثابت ساختى‌ كه تو چوچه اى افغان ملت و آى اس آى فارسى زبان نيستى و الا چطور چنان ادعاى سست ميكردى؟


  • شير شاه افغان
    فريد جان خنجى

    داشت دوكتورا مهم نيست. نجيب الله هم داكتر بود اما قاتل بود. خمينى‌هم امام بود اما ق اتل بود. ودير صافى‌هم دوكتورا دارد اما جاهل است. او برادر داشتن دوكتور در اقتصاد بمعنى عالم دين بودن نيست. برو كاكا سرت بوى ‌قرمه قمى ميته.

    راستى ناشناس هم دوكتورا دارد. امابقول پدرش بازنگر است.


    غوث زلمى‌ هم دوكتورا دارد امام لچك و زنكه باز است نه عالم دين. عوث زلمى‌هم ادعاى دريافت وحى از طرف يك ملائكه كرده بود. هى هى‌هى‌هى‌. ملت بابا قوى ‌مستان توفان ميكند.

  • شير شاه افغان
    شافى جان بچه گل مادر خود قربان سواد تو نواسه كيسه مال عبدالرحمان خان شوم. او آدم لوده تو اگر سواد مي داشتى با حروف عربى و پارسى مثل يك با سواد مينوشتى تا گپت به كرسى مينشست. برو بچم زبانته سنگ پا كن و از حد خود بالاتر گپ نزن كه مردار كردى.

    جاهلان را سلام.
  • shafi  - re:remember
    shar sha jan.salaaaaaaaam. man ham suny astam wa ham az panjsher sharif amma bawar kon ka emrooz haz ara dar afghanistan zead tarqi karda nasbat ba degar madom az har negaa az ma karda behtar astan.kod a afiz dost aziz
  • شير شاه افغان  - مشتركات بين ملالى‌جويا و رمضان بشر دوست چيست؟
    او ملت مشتركات بين ملالى‌جويا و رمضان بشر دوست در چيست؟

    1. هر دويش ديوانه استند

    2. هردويش لوده استند

    3. هر دويش جيره خوار بيگانه گن استند.

    4. هر دويش اخلاق و نزاكت ندارند.

    5. هر دويش خو د نما و خود محور و خود خواه استند.

    6. هر دويش متدين نيستند.

    7. هر دويش لچر استند.

    8. هر دوي ش گذشته و حال چپى دارند.

    9. هر دويش عوام فريب استند.

    10. هر دويش مخالف مجاهدين استند.

    11. ه ر دويش از طالبان حمايت غير مستقيم ميكنند.

    12. هر دويش برنامه ملى ندارند.

    13. هر دويش در پارلما ن مفتضح شده اند.

    14. هر دويش ايزك استند.

    15. هر دويش در مناسبات جنسى ‌عقب گرا استند.




  • کوهنورد  - خوانندگان قضاوت کنند
    سلام خدمت خوانندگان محترم
    در مورد آقای بشر دوست هر کس از دیدگاه قومی قبیله وی، لجاجت های سیاسی و عق ده مندی های شخصی خود قضاوت کرده اند، اما من یک جمله ای از صحبت های آ قای بشردوست را بیاد دارم،مینویس م که در مناظره ای انتخاباتی با آ قای بیژن بیان نمودند
    (...به مه ده هزار دالر رشوت آ وردند مه نگرفتم اگر تو عیوض مه میبودی به چار پا میدویدی و میگرفتیش)
    حالا خوانندگان قضاوت کنند که در مقابل تلویزیون که دنیا آنرا تماشا میکند چنین جمله مناسب حال یک کاندید ریاست جمهوری است؟؟؟
    همین مشکل مردم اوغانستا ن است که کرزی دوباره بریاست جمهوری راه یافت
  • M.Aly Andleb
    جناب نویسنده!

    معلوم نشد که خودت چقدر اخلاق وکرامت انسانی را مراعات میکنی واز سجایایی پیغمبر نصیب ات شده که شخصیت مبارز ودانشمند خود را دشنام میدهی. بشر دوست به چشم چند تا خائن وجنایتکار مجرم و بی دین است. اگر تقلبی در کار نبود امروز رئیس جمهورت بود . سخن او اشک به چشم مردم داغدیده افغانستان جاری می کند. وای به وخداوند ترا هدایت کند.
  • ناشناس
    مه از اول گفته بودم که بشردوست دیوانه است لاکن امکان دارد که جاسوس باشد. از جانب دیگر وی در جریان سخ نان خود بعضا طالبها را بسیار بسیار بالا بالا میکرد یعنی انها را زیاد جابلوسی میکرد نمیدانم که دلیل ا ن چی بود که وی کاملا سخنان ساده لوحانه درمورد طالبها میزد. بعد از ان من وی را شناختم که چندان ادمی ن یست. او نیز میخواهد که ما را فریب بدهد.
  • عبیدالله
    اگر اقای حمید یا دیگر پیامگذاران چند نقل قول ازین مصاحبه تلویزیونی آقای بشردوست با آقای بیژن
    درین صف حه بنویسند، ممنون خواهم شد. زیرا همه کس این مصاحبه را ندیده و نشنیده است.

    تا باشد که هر فرد خودش قض اوت نماید که اقای بشردوست چه گل را به آی داده است.
    تشکر
  • Attaullah Nazir  - Bashar dost zunda bad
    dar ensan eshtaba waqi maysh bashar dost ham yak ensan ast o yak eshtebara kard bayed ma afghan ha o eshtebara na deda begerem hech waqt bashery bejan ba bashar dost muqayosa karda na may sha bashe r bejan yak qachaq bary ensan ast wa bashar dost yak khademe mardom afghanistan
  • محمد

    قابل توجه دست اندر کاران محترم سایت خاوران !

    به همه واضح است که هیچگاه نظریات هموطنان ما بدون کنت رول و ارزیابی شما به صفحه ظاهر نمیگردد .

    شما مضمون ارسالی شخصی بنام حمید را که تحت عنوان « نامه س رگشاده عنوانی جناب بشردوست و ادب را از بی ادب هـا بیــامــوزید » نگاشته است به نشر رسانده اید . مگر شخص مجهول الهویه ای بنام مستعار
    شير شاه افغان به بهانه انتقاد از بشر دوست در چرندیات و جفنگیات ارس الی اش به مقدسات و عقاید دینی و مذهبی اهل تشیع تجاوز کرده و حرف های فوق العاده توهین آمیز و تحقیر آم یز را از زبان کثیفش جاری و با قلم مردارش تحریر کرده است .

    سوال من از شما گرداننده گان سایت اینست که آیا شما حرفهای شیرشاه نام را تائید میکنید ؟ و اگر تائید نمیکنید و به درستی میدانید که بجا نیست و نه تنها اشتباه کرده بلکه همه را مورد توهین و تحقیر قرار داده پس چرا مطالب دروغین و توهین آمیزش را د ر سایت تان نشر کرده اید ؟
    آیا به عواقب ناگوار این برخورد متوجه هستید یا نه ؟

    اگر واقعاً احساس دا رید و طرفدار وحدت ملی هستید و نمیخواهید که چهارتا اجیر کشور های خارجی همبستگی هموطنان مارا صدمه برسا ند پس بهتر است که هرچه زودتر اینهمه چرندیات را از روی صفحه سایت پاک نموده و در آینده نیز به همچو افر اد اجازه ندهید که با سؤ استفاده از اعتبار سایت شما حرف های غرض آلود ، تحریک آمیز و دروغین شانرا بیان نمایند .
  • هوسی
    خداوند ؛ شیر شاه نا افغان را صحت وسلامتی دوباره نصیب کند، این بیچاره سخت مریض است اگر خویش وقومی دارد لطفاً آنرا به علی آباد(دیوانه خانه عمومی دولتی ) چند صب احی بستر کنند که شدیداً تب دارد وهزیان می گوید؛ لطفاً کارد وپینجه وچیزهای تیز وخطرناک را از دور وبرش دور کنند که خودش ؛ خوده نکشه، ای یک دیوانه کام لاً عیار وخطر ناک است!!
    اما از خودش خواهشمندیم تا رتبه علمی مذهبی خود را که از ایران گرفته معرفی کند تا ما بدانیم که اورا چقدر تغیر داده توانسته اند؟؟؟
  • بوبو گل
    آخوند شرشاه مه نه فامیدم که همی( ایزک ) چیست؟ لطفاً ده همی باره یک کمی روشنی پرتو! تشکر
  • بي طرف

    نويسندگان عزيز هريك اززاويه اي به بشر دوست !!؟؟
    شخصيت اين شارلتان را مورد انتقاد قرار دادند اما بهئ نظر من بشر دوست :
    1 ـ فريبكاريست كه چهره واقعي خودرا با نثار تهمت ،دشنام وهرزه گوئي پنهان نموده است .
    اين مرد يك آدم جبون ، ترسو ومتجاوزيست كه با حمله بر انسانهاي خوب به گونه نوين وغيرمستقيم آب در آس ياي دولت خائن ميريزاند وبه نفع دولتمداران خائن زبان تهمت ودشنام بر انسانهاي خوشنام مي كشايد تا با دو لت خائن سرجنگ نداشته باشد.
    2 ـ اين خائن يك مزدور است ، مزدوري كه آب در اسياي دشمنان دولت خائن به سو د دولت مي ريزاند وبا تحقير اشخاص خوب ووطندوست زمينه را براي توحش وبي بندباري اراكين دولت باز ميكند.

    3 ـ اين خائن در لباس مردم فقير ومحكوم مزورانه وطنپرستان واقعي را ميكوبد.
    4 ـ اين خائن چون قبول نمو ده است كه براي ملتهاي محكوم بنابر ترس وجبنيكه دارد كار مثبتي نميتواند واز سوئي جردت مقابله با فاشيست ان افغانملتي را ندارد بنا خودرا به در ِ ديوانگي وهرزه گوئي زده است وبراي خوشنودي افغان ملتيهابر انسا نهاي پاك تاخت وتاز ميكند.
    5 ـ اين آدم ديوانه نيست ، اين شخص جبون ، ترسو ، چاپلوس ،ومزدوريست كه ذره اي احساس براي مردمان ستمديده اين خاك ندارد . اين مرد نه هزاره است كه دلش به هزاره بسوزد نه تاجيك است كه بر اين مردم ترحمي داشته باشد اين مرد يك اجير بي شرم ، يك شالتان ننگين ويك آدم هرزه ومزدوريست كه قصدا براي حفظ جان دست به چاپلوسي به دولت خائن افاغان ملتي در تجاوز به روشنفكران زده است. اين خائن ع ذاب وجدان دارد كه راه تداوي آنرا ديگرگونه جستجو ميكند. خلاصه : شخص ترسو ، چاپلوس ، خائنيست كه تمام ا عمالش به سود دولت وبه ضرر انسانهاي مردم دوست تمام ميشود.
    او دزديست كه مصلحتا انسانهاي پاك را به دزد ي ورهزني محكوم ميكند تا جايگاه خوب براي كثافتكاريهاي هرزه خود داشته باشد.
  • H_swiss.
    از اتیم شیم نمنه بلی خوروی نر و ماده عیب می گیرید اوغونستان یا وحشتستان هیچ وقت جور شده نی نیست چون مردم صادق و درست کم پیدا می شود .
  • ناشناس
    من بتاریخ ذیل:|"80.126.8.xxx |2010-05-07 09:57:12 ناشناس " نیز نوشته بودم ٠
    بشر دوست شخص بی ریا است، چیزیکه در دل اش است همانا با زبان میکوید٠
    در بعضی موارد احساساتی میشود ولی شخص وطندوست است .
    متاسفانه که یکعده وطنداران فقط بملیت افراد نکاه میکنند ، یقینا که وی وطنپرست تر از کرزی با همه ک ابینه اش است٠
    اری خمینی امام بود ولی هزاران بار بهترووطنپرستتر از ملاهای ما چو: ربانی،سیاف،حکمتیار وغیره٠
    اری نجیب کمونست بود ولی بمراتب وطنپرستتر از همه اشرا(مجاهد+طالب)،اکر ایده های وی عملی میشو د امروز افغان ها همدیکرا نمی کشتند و صلح میبود٠ بیایید رهبران را به اعمال شان ارزیابی کنیم نه به منط قه، زبان، ملیت ،علایق سیاسی وغیره
    با عرض حرمت
  • على حيدرزاده  - شيرشاه افغان راست ميگويد اما تندنوشته ميكند




    من يك هزاره و پيرو مذهب شيعه اثنا عشرى هستم. من در نظريات آقاى شير شاه افغان هيچ حرفى عليه ديانت اهل تشيعنيافتم. اما گفتار اين آقا بسيار زننده براى شيعانى پيرو ايران است. ما اهل تشيع و اهل تسنن مشتركا ت زياد داريم. مشكلات ما در فروعات است. اما در ايران تشيع بكلى با تشيع ما شيعان علوى متفاوت است. در ا يران شكر و كفر و جهالت را زير نام مذهب مقدس ما بخورد مردم دساده ميدهند. مثال زنده يا حسين و يا فاطمه الزهرا و يا على و .... گفتن ها هم است. در قرآن مجيد آمده, اياك نعبد و اياك نستعين. هيچ سنى و شيعه م سلمان بغير از خداوند جل شانه از هيچ كسى‌مدد ميطلبد. اما در ايران از مرده ها و افراد مدد مطلبند.

    ح ضرت على (ع) از خداى خود مدد مطلبيد نه از مرده ها و نه بخود رجوع ميكرد بلكه به خداوند بزرگ رجوع ميكرد .

    بحث امامت هم يك بحث جنجال بر انگيز است. بلى ما به امامت ايمان داريم. اما امامت ما شيعان علوى با امامت شيعان ايران به قول جناب شيرشاه افغان شيعان صفوى فرق دارد.

    ما امام را مكمل كننده ى دين نميش ماريم. دين خودش در قرآن تكميل شده است. دين نياز به تكميل شدن در وجود فرد ندارد. مشكل ما شيعان علوى ب ا شيعان صفوى‌هم همين است كه آنان دين را در وجود امامان (ع) تكميل ميدانند در حالى كه چنان نيست.

    ب لى يك بخش از شيعان ما كه معمولاً شيعان ايران بخوصوص شيعان صفوى اند به رسيدن وحى‌به امامان ايمان دارن د. اما ما شيعان علوى به ارسال وحى به امامان مان باور نداريم.

    كتاب انوارالابحار چيز هاى‌خوبى دارد. اما اكثر روايات و نقل قول ها و نوشته هايش خلاف قرآن است. يك شيعه علوى تنها به قرآن و سنت پيامبر علي هم السلام تكيه ميكند. سخنى‌كه خلاق قرآن و سنت پيامبر صلى الله و عليه و سلم باشد مورد قبول ما شيعان ن يست.

    ما سخنان امامان خود را هم حديث ميشماريم. اما ما بين حديث پيامبر (ص) و حديث امامان (ع) فرق قا يل هستيم. در مذهب شيعان صفوى امام مهدى (ع) بك يك كتاب ديگر بر جهان حكم ميكند. اين باور شان خلاف نص ق رآن است.

    بحث مذهبى به معنى‌تفرقه مذهبى‌نيست. سايت خاوران خوب ميكند كه در فضاى‌ديموكراسى چنان بحث ها را ارج ميگذارد. اما متعصبين مذهبى ميترسند كه سستى باور و خرافات و چرنديات و گفته هاى غلوآميز شان در فيلتر سند و منطق و عقلانيت گير بماند و رسواى عام و خاص شوند.

    در ايران خرافات بنام مذهب بخورد م لت داده ميشود. از همين رو است كه پس از انقلاب اسلامى امروزه مليون ها جوان ايرانى از مذهب دورى جسته ا ند و به لادينى ‌روى آورده اند.

    دين و مذهب اختيارى است نه اجبارى. در ايران باور بر مردم توسط آخند ها تزريق ميشود در حالى كه در قرآن باور اختيارى است.

    بحث مذهب به وخدت ملى هيچ ربطى‌ندارد.آقايان و خانمانى‌كه ترس از اختلاف در وحدت ملى بدليل بحث بالاى مسايل مذهبى دارند سخت در خطا هستند. مذهب بشر را به بحث و گفتمان منطقى دعوت ميكند.

    ما شيعان از بحث هراس نداريم. اما مشكل ما با دكانداران مذهبى اس ت كه خدا و پيامبر و دين و مذهب و مسلمانان را در گرو خواسته هاى خود ميپندارند.

    بلى در شيعه علوى تي ه و صيغه حرام است. اما در شيعه صفوى اين اعمال نادرست جايز است. فحشاش زير نام تشيع بسيارى زنان ايرانى و حتا افغانى شيعه مذهب را گمراه و گنهگار ساخته است. بسيارى از اهلصيغه به امراض جنسى غير قابل مدوا گ رفتار شده اند. دين فحشا نيست. مذهب لواط خانه نيست. مسلمان اهل فحشا نيست. شريعت اسلامى فحشا را منع كر ده و اهل فحشا را گنهكار كبيره خوانده است.

    باقر مجلسى و كتاب انوارالابحار پيش بسيارى از آيت الله ه اى صاحب نظر قابل قبول نيستند. باقر مجلسى هم يك بشر بود و جايز الخطا. اما تمسك ما پيروان امامان (ع) ب ه قرآن و سنت پيامبر است. در فقه ما پيرو امامان (ع) هستيم.

    بلى شيعان زيديه به معصوم بودن امامان (ع ) باور ندارند. شيعان اسماعيليه به هفت امام باورمند هستند. اهل تسنن به امامت عقيده ندارند. آنان امامت را بخشى از نبوت ميشمارند و بين امامت و نبوت در اصول هم تفاوت قايل هستند. در مذهب اهل سنت وحى با رحل ت خاتم النبيا (ص) ختم شده. امامان اهل تسنن ادعاى ‌معصوميت و دريافت وحى ندكردند و ندارند. اكثريت اهل تسنن هم به ظهور مهدى‌باور مند هستند.

    مشكل ما عدم تحمل انديشه ها است. بلى ما احاديث زيادى از اهل ت سسن را قبول نداريم. همانگونه آنان اكثر احاديث ما را قبول ندارند.

    اكثر احاديث امام بخارى پيش علماى ما قابل غور و مكث است. احاديث درج شده در انوارالابجار پيش اهل تسنند قابل سوال است و حتا پذيرفتنى‌ني ست.

    بهتر اين است كه به جاى جنجال با سند گفتان كنيم و از فضاى انترنيتى براى افزايش دانش و بينش و خ ود استفاده ى‌مزيد كنيم. نه اين كه بر سر هم تهمت بزنيم و هم ديگر را مورد نكوهش قرار دهيم.

    و من الل ه توفيق

    على حيدر زاده

    از مشهد مقدس
  • زنده باد شیرشاه افغان  - واقعا جالب است
    دوستان من با نظرات جناب شیرشاه افغان دارم و می پسندم که بشر دوست آدم نیست بلکه یک دیوانه است او به ا حتمال زیاد جاسو فرانسه است و با در برگرفتن چند کتاب می خواهد مردم بی سواد را فریب بدهد
  • ع . خ از خیرخانه

    دوستان عزیز.
    شما در شناخت بشردوست و ملالی جویا اشتباه میکنیدآنها را دیوانه خطاب کرده اید اگر دیوانه باشند هیچ ملامتی ندارند زیرا دیوانه اگر آدم هم بکشد قابل مجازات نیست اینها خیلی هوشیار هستند خودرا بدر دیوانگی زده اند تا بتوانند استفاده کنند میگویند هشیار مباش تا تو غم دیگران خوری دیوانه شو تا غم تو دیگران خورند ویا دیوانه بکار خود هشیار است

    درمورد بشردوست خیلی حرفها زده شد من نمیخواهم بیش تر تبصره کنم
    مقایسه که شیرشاه افغان نموده کاملا واقعیت دارد ولی با یک فرق که شاید بشردوست جاسوس فرا نسه ویا ایران باشد ولی در جاسوس بودن ملالی جویا به آی اس آی هیچ جای شک وتردیدی وجود ندارد چون در تما م مدت که ملالی جویا تبارز نموده همه جناهای ذیدخل در سیاست افغانستان را دشنام میدهد ولی یکبار هم به ض د آی اس آی حرفی نزده است . ملالی جویا در پارلمان به دستور آی اس آی توسط جواسیس و جیره خواران پاکستان که در پارلمان هستند به ماجراجویی کشیده شد تا باشد که از طرف اعضای پارلمان صلب اعتماد شود و عضویتش ت علیق گردد تاشهرت جهانی کسب کند و آی اس آی که میخواهد با جابجا کردن مهره هایش در دولت افغانستان جلو س یاست این کشور را بدست داشته باشد ملالی جویا را دریکی از مقامات کلیدی دولتهای آینده نصب نماید.
    اکنون سیاست ها کاملا برعکس شده قبلا یک انسان خوب از نیکوکاری دانش علمیت خداپرستی وخدمت به خلق خدا به شهرت ومقام میرسید ولی حالا از جاسوسی خرابکاری دزدی داراییهای ملت آدمکشی قاچاق ونام بد به مقامات عالی حتا به ریاست جمهوری میرسد

    قضاوت بدست شما دوستان اگر حرفهای غلط گفته ام لطفا مرا اصلاح کنید
  • هوسی
    بسیار به بخشید که باورم نمی اید در (خیر خانه ای ما) نویسنده ای با این تحلیل وفهم و درایت اوضاع ومس اءله بشر دوست وملالی جویا را چنین به هم پیوند داده وچنین نتیجه گیری بکند، ما حدث زده ایم که این آقا کیست؟ واز ایشان خواهشمندیم که به نام اصلی خود بیایند هیچ اشکالی ندارد با این قلم وتحلیکه شما دارید ا ز کی و از چی می ترسید ویا می شرمید که به نام مستعار(ع.خ از خیر خانه) درین باب می نویسید؟
    کشور به نوی سنده گان وراهنمایانی مانند شما نیاز دارد اگر به گفته های تان باورمند هم هستید! بنام اصلی بنویسید تا آهسته اهسته این گمنامی ها وکنایه گفتن های زیر لحاف کم شده هرکه برابر وزنش صحبت کند.تشکر
  • آقا شرین منصوری  -  رمضان ضد بشر
    سلام خدمت همه!
    من حرفهای آقا حمید را کاملا تایید می کنم، چون در بی ادب بودن جناب بشردوست جای شک و تردیدی نیست. تا آن جای که من آگاهی دارم ایشان نه برای خودش احترام دارد و نه برای دیگران. حتا در مج لس نمایندگان هم به ریس مجلس بی ادبی کرده.
  • ناشناس




    جناب محترم ع خ از فرانسه.

    ما كه آن را ديوانه ميگوييم دليل موجه داريم. كسى كه خود را هوشيارتر از د يگران بداند در حقيقت امر يك آدم ديوانه، خود فريب و لوده بيش نيست. توهين به ملت و نمايندگان ملت و مجا هدين و نيرو هاى ‌مقاومت (عارى‌از زد و بند هاى تنظيمى و قومى‌ و مذهبى)كار يك آدم ديوانه بيش نيست. اين دو هوشارك هاى دم بريده يعنى‌ملالى‌جويا و رمضان بشر دوست به مرض روانى خود بزرگ بينى‌گرفتار هستند.


    راستش افغانشتان شغالى شده و اين دو بد مستانِ خود پرست و شهرت طلب در شهرى كه شغالى است ادعاى سلطان ب ودن ميكنند.

    ملالى جويا با همجنس بازان يك مصاحبه تلويزيونى‌كرده بود و ادعا از آزادى زنان نموده بود . من فيلم آن مصاحبه را دارم كه شاك كننده است. رمضان بشر دوست با كليسا هاى فرانسوى سر و كار دارد. لاف از مسلمانى ‌ميزند ولى قرآن را به درستى‌خوانده نميتواند. ملالاى‌جويا قرآن را درست خوانده نميتواند. م لالى جويا اكنون سمت رهبريت راوا را دارد. اما مثل پيروان خمينى تغيه ميكند تا رازش پيش مردم ساده دل فا ش نشود.

    خدا را شاهد ميگيرم كه رمضان بشر دوست و ملالى جويا سويه و لياقت مديريت يك دفتر را دارا نيس تند. ملالى جويا شغال بى دم و رمضان بشر دوست شغال دم بريده است. ملالى جويا در كنفرانس هاى خارجى ظاهر ميشد و جز فحش چيزى نميگفت. اما در كل خارجى‌ها وقتى از برنامه هاى‌او براى نجات مردم افغانستان سوالاتى را مطرح كردند، ملالى جويا آبگين كرد و جواب هاى خام، بچگانه و ساده لوحانه داد كه مايه دل سردى آنان ش د. رمضان بشر دوست راستش از كوچكى لتخوره داشت. آن قدر او را ميزديم كه به قول يك دوست هراتى‌من يك غاز ميشد. اما باز شرم نداشت با زير پاره اش داد از قدرت داشتن ميزد.

    در فرانسه شخصيتش مورد تاييد نبود. رمضان بشر دوست خود را چالاك ميگيرد. كسى كه آراى او را بالا برد خانم شناخته شده ى است كه در دوران جوا نى دل مور و ملخ را هم با عشوه و معاشقاتش خوش نگاه ميداشت. آن خانم كسى بغير از سيما جان قند مشهور به سيما سمر نيست. حسن خان وردك يكى‌از عاشقان سيما سمر بود كه در معارف كار ميكرد. ما كه از معارف بيرون م يشديم، يادم است كه سيما جان سمر در كنار ايستگاه بس به حسن خان وردك رخ ميداد و با او معاشقه بازى ميكر د. حسن خان وردك هم يك چوتار بود. مدام نميگفت ((اخ سيما خان قند هزره ره بگردم كه دل منى‌وردكى را آب ك رده و روزگار مرا تراب كرده و جر مرا كباب كرده.))

    به هر صورت سيما سمر براى رمضان بشر دوست كمپاين ك رد. سيما سمر در انتخابات اول براى‌محقق كمپاين كرد. در انتخابات دوم براى رمضان بشر دوست كمپاين كرد. چ ون هر دو در عقيده چپى هستند از اين رو با هم سازش بنيادين دارند.

    محمد جان كه نامت گرامى‌ و خودكت لوده استى اينرا بدان كه بيادر گل ما على حيدرزاده درست گپ مرا درك كرده و صحيح فرموده كه ما بايد بر سر باور هاى‌خود بحث كنيم.

    بارو ها سر شخصيت و اعمال انسان تاثير بسزا دارد. كسى‌كه فكر ميكند امام حسي ن (رض) شبانه با ده هزار زن همبستر ميشده نه تنها دروغ ميگويد بلكى به شخصيت امام حسين - شهيد كربلا - ( رض) تهمت ميزند. كسى كه فكر ميكند امام على (رض) شبانه هفتاد و دو زن را در بستر ميپذيرفته به ديانت ما اهل تشيع علوى توهين ميكند.

    قهرمان هاى‌مذهبى صشيعان صفوى زناكار و آدم كش بيش نيستند. اما قهرمانان ما شيعان علوى آدم هاى مؤمن بالله و متقى و خدمتگار مردم و با ناموس بودند.

    ببين كه فرق از كجا تا كج ا است. برادر تو مقلد حرافات هستى‌و از همين رو ناراحت ميشوى‌و ميترسى كه بنياد سست باور هاى‌مزخرفات با تبر بران منطق چپه شود.

    قرآن كريم بشر را دعوت به بحث ميكند اما تو و امثال مزخرف انديشت از بحث م يترسيد.

    راست است ‌كه مقليدين ايمان سست و اخلاق ضعيف و كردار خام دارند.

    بوبوگل جان قندول و سمن دول:

    قربان ناز و ادا هاى تو قرشمال نواسه تاجور ديوانه شوم كه قره باغ را گل زار كرده بودى. يادكت ب اشه كه از ياد نميروى. ايزك به كسى‌مگويند كه نه نر باشد و نه ماده. ملالى جويا ايزك جنسى است و رمضان ب سشر دوست هم ايزك سياسى است. اگر معنى را درك نكردى د كارته سه بيا تا با زبان دل مغزك پوپنك زده ات را باز كنم.

    صد بوسه قرضدارم هستى اى شوخك.

    هوسى جانى شيريخ خور.

    من ملا نيستم. من يك افغان نر كه نر نراى سراسر جهان است هستم.يادم است كه در مهمانى پس از عروسى مادرك هفت شوهره ات بچه خالش سر دستر خوان كارد كشيد و روده هاى بابه پوپنك زده و خدا شرمانده ات را باد باد كرد. توى يتيم بچه هنوز درد آن كاردت نازنين را از ياد نبردى و گمان ميكنى‌كه هر كس كه بحث كرد سرت كارد ميكشه. نه قربانت شوم من تا حا ل سر كسى كارد نكشيدم. سلاح بدست نگرفتم. ما كارد كش نيستيم. ما با كارد عشق كينه و حسرت و حسادت را از لخته دلت ميبريم و در جايش پارچه هاى‌مهر و محبت را جا گزين ميسازيم.

    نرت

    شير شاه افغان.
  • نصير احمد هروى  - ما در هرات رمضان كل داشتيم شما در كابل رمضان ديوان
    برداران گرامى ما در هرات رمضان كل داشتيم كه از قوم تيمورى‌بود. دلاك بود. چول برى‌ميكرد. سر ميتراشيد.  آدم مسخره ولى زيرك بود. شما هم اكنون در كابل رمضان ديوانه داريد. اگر لقبى را كه جناب شير شاه افغان  به لقاى رمضان بشر دوست نثا ركده قبول و بين مردم شايعه كنيم تاريخ ما را قدر خواهد كرد.

    ار امروز به  بعد من رمضان بشر دوست را رمضان ديوانه خطاب ميكنم.


  • ع . خ از خیرخانه

    دوست عزیز شیرشاه جان (افغان).
    از خداوند بی نیاز خوشبختی وسعادت برایت آرزو میکنم من که مقایسه ات را در مورد بشردوست و ملالی جویا تایید کردم به این معنی نیست که همه حرفهایت را تایید کرده باشم ازحقیقت گفتن هایت خوشم میاید ولی کوشش کن عفت کلام را در نظر داشته باشید واز جاده اخلاق بیرون نروید شخصیت انس ان با یاوه سرایی بلند نمیرود ما که ملالی و رمضان را تایید نمیکنیم روی همان اخلاق ضعیف شان است پس اگر شما هم میخواهید حرف های تانرا مردم بدیده قذر بنگرند وقبول کنند عفت کلام را ازدست ندهید سیاسی تحلیل کنید وبه مسایل فامیلی کس تعرض نکنید آرزومندم از نصیحت من ازرده نشوید چون من همیشه کسی را که زیاد دوس ت داشته باشم نصیحت میکنم خوبی های عالم را برایت میخواهم.

    هوسی عزیز.
    ازینکه این بنده حقیر فقیر را تحلیلگر خوب خطاب کرده اید از شما یک جهان سپاس آرزو مندم همیشه موفق و سرفراز باشید.میخاهم خدمت عرض کنم که من ضرورت ندارم که بنام مستعار بنویسم زیرا از کسی ترس ندارم.
    ع.خ مخفف اسم اصلی من است . اگر به اسم مستعار هم نوشته باشم برای خوا ننده چه فرقی میکند متن مطلب مهم است نه نویسنده آن ولی من به این حرف شما که در (خیرخانه ما) کسی پیدا نمیشود که اینطور تحلیل نماید موافق نیستم. از زمانیکه در دامنه ک وتل خیرخانه سکونت آغاز شد علما و دانشمندان که متاسفانه در کشور بی بضاعت ترین مردم بودند وهستند نسبت ارزانی قیمت در همین محل مسکن گزین شدند که من بیچاره و بی دانش به سمت شاگردی شان هم نمیرسم خواهشمندم خیرخانه را که از سالهای سال مهد علم ودانش در پایتخت کشور بوده بدیده کم ننگرید تشکر
  • شيرشاه افغان  - به ع خ آقا

    برادر گل با هر كس به خد سويه و اخلاقش گپ ميزنم. من از جاده اخلاق و ادب بيرن نميشوم. اما با لجك بايد به زبان خودش گپ زد تا عقل قاصرش تكان بخورد.

    يازده روز پيش از انتخابات رياست جمهورى با رمضان ديوا نه صحبتى داشتيم. او رهبران را چهار پا و نمايندگان ملت را احمق خطاب كرد كه ما هم به خوبشگفتيم كه تو ا كنون كره خر هستى و اگر رييس جمهور شدى باز ترا خر صدا ميكنيم. او گفت خود شما هم نره خر استيد. ما خندي ديم. او گفت چرا ميخنديد؟ گفتيم اخلق كه درست گفتى؟ گفت چطور؟ گفتيم ما نر خر و تو ماچه خر هستى و پشت ك ن كه سواريت كنيم. از خيمه بيرون شد و گفت ((مه فكر ميكردم كسى مثل مه زرنگ نيست. اما شما مره پشت كرديد .))

    حالا بگوييد كه با همچون احمق ها چگونه گپ از اخلاق و ادب زد.

    به خدا از با ادب كرده با ادب ت ر و از بى ادب كرده بى ادب تر هستم. راه مولانا بلخى را دنبال ميكنم. قصه اش با يهودى را خود شنيده ايد.

    من باور به اخلاق و ادب دارم. اما با اوباشان بايد زننده برخورد كرد.

    باور كنيد تكيه خانه رفتي م چرند شنيديم. مسجد رفتيم ملاى قمى به دين و مذهب ما توهين ميكرد و سند توهينش هم علامه باقر مجلسى لعن ة الله عليه بود. حالا شما بقيه داستان را خود حدس بزنيد.

    هوسى قندول هم را خوب ميشناسم. او هم مرا خ وب ميشناسد. پدر بدبخت و اوباشش سود خور و زنا كار بود. در چنداول بد نام بود. راست گفتن تلخ اسيت ولى ب رش شيرين است.

  • هوسى  - از شير شاه افغان معذرت ميخواهم
    محترم آقاى شير شاه افغان از شما معذرت ميخواهم كه عليه تان مخالفت كردم. از اين بيش من را رسوا نكنيد. آن كسى را كه نام برديد اكنون مريض و بسترى است. بلى پدرم آدم نادرست بود. ولى به سزاى اعمال ننگين خود رسيده است. شما را به خدا قسم است كه از افشاى نام ما خوددارى كنيد. اولاد ها بى آبرو تر ميشوند.

    مع ذرتم را بپذيريد.

    هوسى از آلمان
  • هوسی 3
    خواننده گان گرامی مرا راببخشند؛ لطفاً بین همه کلوخ دیوار؛ این پست که بنام شیر شاه افغان می نویسد صف حات این سایت وزین را متعفن کرد وتلاش دارد همه را مثل خودش (خر ) فکر کند متاسفانه فقط یک خر در میا ماست که می خواهد بار همه را داوطلبانه خودش ببرد!
    شما توجه کنید به  ساعات نوشته های پی درپی آن خر؟ در کدام تاریخ ؟ کدام ساعت؟ از کجا؟ وچگونه پشت به پشت به نام من (هوسی  ) نوشته کرده وارسال داشته است که فکر می کند تکنالوژی امروزی به مانند این خربچه ای نافهم است؛
    2010-0 5-10 14:18:25 تاریخ وساعت پیام اولی اش که ازعین کمپیوتر ارسال کرده بناام خودش
    2010-05-10 14:23:15 و ارسال پیام دومی اش از همان جا به نام من (هوسی )؟؟؟
    شیر شاه نا افغان اگر تو فکر می کنی که تحت نام من  از طرف خود به عنوان(از شیر شاه افغان معذرت می خواهم) را بنویسی وبفرستی؛ آدمهای دیگر مانند تو آنقدر س اده وخدا نا خواسته احمق هستند که باور کنند (من ،هوسی ) از تو معذرت می خواهم؟ خودت خر هستی! از دیگران این چنین توقع نداشته باش!
    تکنالوژی امروزی ،نوشته ها وتاریخ های ارسال هریک ثابت می کند که  این عنوان بالایی از من نیست؛ چرا به ای اندازه لوده هستی؟

    بگذار که نرسهای دیوانه خانه علی آباد خبر ش وند وبیایند و با پشتاره (دزدِِی ) نام دیگران تو را به آن جا ببرند ودر ک ...نت چو .. های چربی را برای  آرامش روانی ات داخل نموده آرامت کنند؛
    از همه خواننده گان دیگر خواهشمندم این پیام را که صرفاً وصرفا ً برای ( اسامی شیر شاه افغان) بنت تاجور سلطانه نوشته شده نه خوانند و نادیده بگیرند زیرا بعضی اوقات ج واب ( بی پیر را لامذهب) به خوبی داده می تواند. از دیگران معذورم؛ ببخشید.
  • شيرشاه افغان  - به هوسى جان گل
    قربانت شوم جانا در وقت پريشانى. عزيز دل جانان آتشى من فكر ميكنم كه خودكت با نوشت زير نام من ميخواهى‌ نام مرا بد كنى. احمق من وقت ندارم كه بيست و چهار ساعت در انترنت باشم. فكر نكن مردم احمق است و مثل خو دت خر است كه زير نام من و خود نوشتى‌و سپس باز نوشتى تا خود را تبرئه كنى. منتويى احمق و بى ادب و بد ا خلاق و لچكزاده را خوب ميشناسم كه سناريو ساز هستى. برو خر خودت هستى كه زير نام زن مينويسى.

    خوانندگ ان محترم.

    هوسى دوطلب انداز و مدارى است كه در سر پيرى‌معركه گرى دارد. من با كمونست مخالف هستم. هوس ى خادى ميخواهد من را هم دهان خود سازد. خام خوانده است.

    لعنت الله بر گروه منافقين
  • ع. خ از خیرخانه
    شیرشاه افغان و هوسی جان لطفا ازین لجبازی ها و یاوه سرایی ها بس کنید این نوع جنگ های زرگری هیچ دردی ر ا دوا نمیکند افشا گری یکدیگر تان ملت را از بدبختی نجات نمیده بیایید با هم متحد شده کسانی را افشا کنی م که دست شان به خون ملت آلوده است و از خون ملت شجاع و فقیر مابلند منزل ها ساخته اند وطن عزیز ما را ب ه 42 کشور به گرو گذاشته اند که باید این ملت بیچاره بالاخره به قیمت جانهای شیرین شان این کشور را از گ روی آزاد کنند اگر من وتو با هم بجنگیم این وطنفروشان وطن ما را به بیقد وبصورت بالمقطع خواهند فروخت وآ نگاه من وشما آواره و بی وطن خواهیم شد
  • ناشناس
    اقا ویا اقایونی که تحت نام شیرشا افغان مینوسید،
    من یک پښتون و سونی استم ٠
    از امکان دور نیست ک اقای بشردوست اجنت استخبارات اجنبی باشد، ولی سوال دراینجا است که ایا حکمرانان فعلی از کرزی تا به والیان و لایات بشمول وزرا و٠٠٠ اجنتها نیستند؟،دستهای اکثریت شان بخون مردم بیکنا الوده نیست؟ ایا کوچکترین احسا س مثبت در مقابل وطن ومردم دارند؟ ایا مکتب را به اتمام رسانیده اند(فاکولته را یاد کردن ضرور نیست) پا سخ معلوم است و همه میدانند،
    دشمن دانا که غم جان بود بهترازان دوست که نادان بود
    یقینا که رهبران کشورهای همسایه نیز اجنت استخبارات اند ولی در کنارش خدمت بوطن و مردم شان نیز نموده ومی کنند چون عالم ، با دانش و دلسوز بمردم ووطن هستند ،نه چو تیم کم سوادان کرزی ٠ برای بار اول در تاریخ کشور سالانه میل یونها دالر بکشور میریزد ولی تقریبا ١٠ سال شد بجز از بلدنک های قوماندانان و سرک بری موترهای شان هیچ ا ثری از زیربنا دیده نمیشود، میدانید چرا؟ چون جاهل وبدتراز دیوانه اند ٠
    برادرمحترم علی حیدرزاده ممنو ن از نبشته عالمانه تان
  • عبدالباسط شیرزاد
    با اظهار سپاس از محترم حمید و لعنت به جنگ انداران قومی و مزهبی بنده نظرخاصی ندارم فقط دوعا میکنم خدا این خاینان ریا کاران و احمقان را به سزای اعمال شان برساند تشکر
نوشتن نظر
Your Contact Details:
 
Comment:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img]   
Security کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

آخرین به روز رسانی در جمعه ، 17 ارديبهشت 1389 ، 09:06
 

آرشـیف مطالب خــــاوران


آرشیف مطالب خاوران
آرشیف مطـــالب خــــاوران

TOLO NEWS 25.05

KANKAASH 25.05

تاجیـکان درگـذرگـاه تاریــخ


پروفیســور رســـول رهیــن
تاجیــــکان درگـــذرگــــاه تــاریــــخ
پروفیســور رســـول رهیــن

تجـــزیه بهتـــرین گـــزینـــه بــرای...


تجـــزیه بهتـــرین گـــزینـــه بــرای صلـــح وثبـــات
تجـــزیه بهتــرین گـــزینـــه
بــرای صلــــــح وثُبــــــــات
Comments 425

سـرگذشت زبـان فـارسی دری


سـرگذشت زبـان فـارسی دری 

ســرگـــذشت
زبـــان فـــارسـی دری

تعداد آنلاین

سایت پذیرای 70 مهمان آنلاین


قدرت گرفته از Soltia!. XHTML and CSS.